Wiele codziennych aktywności przeniosło się do świata wirtualnego a pandemia koronawirusa, tylko umocniła ten trend. Dzięki temu nie trzeba już wychodzić do kina czy kupować płytę dvd, żeby obejrzeć ulubiony film. Podobnie rzecz ma się z muzyką. Kupowanie płyt stało się passe, a koncerty z powodzeniem są transmitowane w Internecie. Coraz więcej artystów zarówno tych znanych, jak i początkujących decyduje się na umieszczenie własnych utworów na platformach streamingowych. Jedną z nich jest właśnie Spotify.
Skąd taka popularność platformy Spotify?
Wiele osób nie wyobraża sobie dziś powrotu do płyt z muzyką no może poza tzw. białymi krukami w kolekcji. Wielu audiofilii wybiera muzyczne platformy streamingowe, dzięki którym za niewielką opłatą może słuchać miliony utworów i układać z nich własne playlist, to z kolei świetna promocja muzyki danych wykonawców. Dodatkowo płatne opcje (tak jak np. w przypadku serwisu Tidal) pozwalają z kolei o słuchanie utworów w jakości zbliżonej do tej studyjnej. Swoje ulubione utwory można mieć zawsze pod ręką i słuchać w dowolnym miejscu nawet będąc offline.
Czy umieszczając własne utwory na Spotify, rzeczywiście można zarobić?
Tak, pod warunkiem że znajdziemy dobrych agregatorów treści cyfrowych czy dystrybutorów. To oni bowiem w dużej mierze są odpowiedzialni za powodzenie nasze utworu muzycznego w świecie streamingowym, o ile dostarczony materiał jest rzeczywiście solidny, co swoją drogą takie podmioty są także w stanie zweryfikować. I przekazać nam rzetelną opinię. Promocja w Spotify we współpracy z profesjonalną firmą to szansa na to, że podczas premiery nasz utwór nie zostanie wrzucony do worka z 50 innymi utworami i nie zginie gdzieś na dnie platformy. Dystrybutorzy treści cyfrowych wykorzystują także inne kanały i media społecznościowe do promocji danego utworu, co zwiększa zasięg potencjalnych odbiorców, którzy tym sposobem dotrą do Spotify.
Zalety jednej z największych muzycznych platform streamingowych
Umieszczenie utworu w Spotify to sposób na sukces, o ile wykonaliśmy rzetelną pracę i podjęliśmy współpracę z dobrym dystrybutorem. Z platformy Spotify korzysta obecnie ponad 400 mln użytkowników, a w jej zasobach znajduje się ponad 90 mln utworów. Umieszczenie tam własnej muzyki to sposób na dotarcie do dużego grona odbiorców i zdobycie pewnych informacji na ich temat, co może być bardzo przydatne przy planowaniu każdej trasy koncertowej. Rosnąca popularność utworu to także rosnący zarobek.