Promocja w Spotify

Wiele codziennych aktywności przeniosło się do świata wirtualnego a pandemia koronawirusa, tylko umocniła ten trend. Dzięki temu nie trzeba już wychodzić do kina czy kupować płytę dvd, żeby obejrzeć ulubiony film. Podobnie rzecz ma się z muzyką. Kupowanie płyt stało się passe, a koncerty z powodzeniem są transmitowane w Internecie. Coraz więcej artystów zarówno tych znanych, jak i początkujących decyduje się na umieszczenie własnych utworów na platformach streamingowych. Jedną z nich jest właśnie Spotify.

Skąd taka popularność platformy Spotify?

Wiele osób nie wyobraża sobie dziś powrotu do płyt z muzyką no może poza tzw. białymi krukami w kolekcji. Wielu audiofilii wybiera muzyczne platformy streamingowe, dzięki którym za niewielką opłatą może słuchać miliony utworów i układać z nich własne playlist, to z kolei świetna promocja muzyki danych wykonawców. Dodatkowo płatne opcje (tak jak np. w przypadku serwisu Tidal) pozwalają z kolei o słuchanie utworów w jakości zbliżonej do tej studyjnej. Swoje ulubione utwory można mieć zawsze pod ręką i słuchać w dowolnym miejscu nawet będąc offline.

Czy umieszczając własne utwory na Spotify, rzeczywiście można zarobić?

Tak, pod warunkiem że znajdziemy dobrych agregatorów treści cyfrowych czy dystrybutorów. To oni bowiem w dużej mierze są odpowiedzialni za powodzenie nasze utworu muzycznego w świecie streamingowym, o ile dostarczony materiał jest rzeczywiście solidny, co swoją drogą takie podmioty są także w stanie zweryfikować. I przekazać nam rzetelną opinię. Promocja w Spotify we współpracy z profesjonalną firmą to szansa na to, że podczas premiery nasz utwór nie zostanie wrzucony do worka z 50 innymi utworami i nie zginie gdzieś na dnie platformy. Dystrybutorzy treści cyfrowych wykorzystują także inne kanały i media społecznościowe do promocji danego utworu, co zwiększa zasięg potencjalnych odbiorców, którzy tym sposobem dotrą do Spotify.

Zalety jednej z największych muzycznych platform streamingowych

Umieszczenie utworu w Spotify to sposób na sukces, o ile wykonaliśmy rzetelną pracę i podjęliśmy współpracę z dobrym dystrybutorem. Z platformy Spotify korzysta obecnie ponad 400 mln użytkowników, a w jej zasobach znajduje się ponad 90 mln utworów. Umieszczenie tam własnej muzyki to sposób na dotarcie do dużego grona odbiorców i zdobycie pewnych informacji na ich temat, co może być bardzo przydatne przy planowaniu każdej trasy koncertowej. Rosnąca popularność utworu to także rosnący zarobek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here