Kilka słów o europejskim rynku etykiet samoprzylepnych

Etykieta samoprzylepna stała się obok komputera synonimem nowoczesności i technologii XXI wieku. Naklejki są obecne wszędzie. Korzysta z nich szeroko nie tylko handel. Są komponentem stosowanym przez przemysł, działy magazynowe, część biurową przedsiębiorstw, administrację i gospodarstwa domowe. Ten fakt wykorzystuje każdy producent etykiet samoprzylepnych.

Dwoistość rynku etykiet samoprzylepnych

Europejski rynek materiałów samoprzylepnych opartych o technologie cyfrowe dzieli się na rynek profesjonalny i biurowy zawierający w sobie segment zastosowań nieprofesjonalnych (domowych). Każdy z wycinków rynku ma swoich producentów etykiet samoprzylepnych

Segment profesjonalny

Profesjonalny rynek dostarcza materiały samoprzylepne do dużych nakładów drukarskich. Asortyment produkowany jest na szybkich kopiarkach kolorowych i czarnobiałych, wielkoformatowych ploterach atramentowych lub drukarkach offsetowych.Na kopiarkach cyfrowych nakłady są niższe i zawierają się w przedziale od 500 do 5000 kopii. Masowy druk offsetowy to dziesiątki, a nawet setki tysięcy kopii.

Rynek nieprofesjonalny

Rynek biurowo-amatorski w poszczególnych krajach ma różne nazwy i zajmuje się produkcją niskonakładowych drukarek laserowych i atramentowych do użytku domowego i biurowego. W Polsce rynek ten dopiero się rozwija i obecnie zajmuje najwyżej kilkanaście procent segmentu materiałów samoprzylepnych. Asortyment produktów stale się rozwija i jak w każdym segmencie znajduje producent etykiet samoprzylepnych, który dzierży palmę pierwszeństwa.

Rynek amatorski zawiera w sobie dodatkowo ofertę producentów sprzętu do drukowania. Są to drukarki i kopiarki laserowe i atramentowe niewielkich rozmiarów, często zintegrowane z innymi urządzeniami domowego biura.

Na zakończenie

Za pomocą materiałów samoprzylepnych wytwarzane są etykiety informacyjne i etykiety do pakowania towarów, nośniki multimedialne, oznakowanie archiwów biurowych i domowych oraz etykiety adresowe.

Ze względu na właściwości adhezyjne materiały są podzielone na stałe, czyli jednorazowe; wielorazowego użytku, wtedy etykieta może być przenoszona na inną powierzchnię; bezklejowe w postaci folii, które przyklejają się do szkła pod wpływem napięcia statycznego i etykiety z elastyczną powłoką magnetyczną.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here